Zapowiedź spotkania 30.11.2021

W najbliższy andrzejkowy wtorek (30.11 o godzinie 18.45) spotykamy się ponownie!  Gospodarzem spotkania będzie Paweł Kozieł, który wybrał interesujący temat spotkania: “Jak planować i być szczęśliwym?” A oto jak zaprasza na spotkanie autor spotkania:

”Którą nogą wstać, aby dzień był udany? Czy jest schemat działań, który pomoże Nam z zapałem i uśmiechem na twarzy realizować kolejne zadania? Przyjdź na spotkanie i dowiedz się, jak zwyczajnie być efektywnym i i szczęśliwym. Nie musisz od razu być Billem Gatesem!”

Przybywajcie zatem na spotkanie, a dowiecie się więcej. Zapraszamy. Będzie gadane! 🙂

Po spotkaniu tradycyjnie zapraszamy na swoboną wymianę myśli i rozmowy podczas naszego after party.
Widzimy się we wtorek o 18.45
w Venture Cafe Warsaw
link do mapy google:
https://goo.gl/maps/ASf9MMZPxidDeNtd8
Pomocna wskazówka:
Po wejściu od ulicy Chmielnej do budynku Varso 2 skręć w prawo i schodami ruchomymi udaj się na piętro. Jeżeli wolisz jednak poćwiczyć komunikację, zapytaj na recepcji. 🙂
PS. Zapraszamy również internautów:
spotkanie w trybie wirtualnym dostępne będzie pod odnośnikiem jak niżej:
https://us02web.zoom.us/j/84265294527?pwd=R1BMREY0NUE1WmZGeUpqeVJueG1Ndz09

Wybory klubowe: Relacja ze spotkania 23.11.2021

 

W dn. 23.11.2021 wybraliśmy przyszły zarząd klubu, który niebawem przejmie stery na nową półroczną kadencję. Dziękujemy członkom za liczne przybycie na spotkanie. Dzięki Waszej obecności uzyskaliśmy kworum czyli większość umożliwiającą przeprowadzenie pełnoprawnych wyborów klubowych.

Elekcyjny zarząd wygląda po naszych wyborach następująco:

Prezes: Wiktor Bartko
Vice Prezes d/s Edukacji: Monika Kaczmarska
Vice Prezes d/s Członkowskich: Danuta Bachewicz
Sekretarz: Krzysztof Jakubowski
Skarbnik: Jakub Niegłos
Vice Prezes d/s Public Relations: Katarzyna Nagłowska-Kalisiak
Dyrektor ds. Administracyjnych: Kajetan Przybylski

Wszystkim biorącym udział w wyborach gratulujemy, a zarządowi życzymy wywiązania się z obietnic wyborczych. 🙂

Parę słów o uważności językowej…

Czy Twój sposób mówienia i komunikowania się z innymi, ułatwia Ci mówienie w przestrzeni publicznej i ze sceny?

Pewnie czasem przeczuwasz lub wiesz, że chcesz mieć więcej zręczności, łatwości, że chcesz mówić inaczej. Inaczej, czyli jak? Co sprzyja mówieniu w taki sposób, by inni chcieli słuchać, a jeszcze lepiej, by nie mogli się doczekać tego, co usłyszą od Ciebie.

Świadomość i uważność, to jest to, czego Ci trzeba, moim zdaniem. Świadomości tego,  co chcesz powiedzieć, co chcesz wyrazić, z jaką intencją będziesz mówić oraz uważności na słowa – czy słowa wyrażą, to o czym myślisz.

Profesor Bralczyk mówi o tym: „Po co mówisz, to, co mówisz?”. Czy ktoś będzie miał korzyść, jeśli wysłucha tego, co masz do powiedzenia? Czy będzie to dla tej osoby przyjemne?

Zachęcam do rezygnacji z ogólników.

Postaram się – nie wiadomo, co konkretnie zrobię i tym samym stwarzam przestrzeń do domysłów, bo brakuje nazwania konkretnych czynności, jakie podejmę, gdy będę się starać i nie wiadomo, co ma na myśli odbiorca komunikatu, gdy słyszy, że będę się starać. Może to doprowadzić do sporu wynikającego z nieporozumienia.

Podobna sytuacja jest, gdy mówimy „spróbuję”. Spróbuję załatwić tę sprawę i zobaczymy, co z tego wyniknie. Nie wiadomo, co konkretnie zrobi rozmówca i pojawia się przestrzeń do domysłów. Domysły i interpretacje mogą przyczyniać się do nieporozumienia, a nawet konfliktu.

Zachęcam również do uważności na słowa, na znaczenie w danym kontekście. Warto wzbogacać swoje słownictwo korzystając ze słownika synonimów i wybierać te, które wyrażają myśli, zgodnie z intencją.

Jeśli powiem, że poświęcę jutro czas na zakupy nowych ubrań, to prawdopodobnie oznacza to, że świadomie przeznaczę część dnia na zrobienie zakupów bez poczucia dokonania bohaterskiej czynności. Słowo poświęcę może sugerować, że zrezygnuję z czegoś ważnego dla mnie, czyli coś stracę na rzecz innej czynności. Jeśli te zakupy mają być dla innej osoby, to może ona odczuwać dyskomfort i presję odwdzięczenia się, gdy słyszy o poświeceniu.

Jednak w sytuacji, gdy faktycznie planujemy dokonać bohaterskiej czynności (poświecenia}, to warto o tym powiedzieć wyraźnie, co to dla nas oznacza.

Korzystanie ze słownika synonimów przyczynia się do rozwijania inteligencji lingwistycznej, ułatwia mówienie, gdyż wzbogacamy zasób słów i jednocześnie przyczynia się do nawiązywania kontaktów z ludźmi i pielęgnowania relacji dających radość.

autorka artykułu: Alicja Kusch
PRrr Andrzej Wasiluk 😉

Wybory zarządu w klubie TCTM 23.11.2021

W najbliższy wtorek 23.11.2021 o godzinie 18.45 spotykamy się na nietypowym zgromadzeniu. Wybieramy nowy zarząd klubu TCTM! Liczymy na obecność członków klubu gdyż by głosowanie można było uznać za ważne potrzebne jest kworum czyli połowa ilości klubowiczów +1 (obecnie liczba ta wynosi 22 osoby) zapraszamy również do uczestnictwa czynnego i zgłaszania kandydatur.
Będziemy wybierać na następujące funkcje w zarządzie: Prezes, vice prezes d/s Edukacji, vice prezes d/s Członkowstwa, Skarbnik, Sekretarz, dyrektor d/s Public Relations, dyrektor d/s administracji.

Spotykamy się tradycyjnie w Venture Cafe Warsaw ul. Chmielna 73 o godzinie 18:45. Przybywajcie, kandydujcie, głosujcie, obserwujcie.

 

Pułapki zakupowego szaleństwa. 591 spotkanie klubu TCTM

”Pułapki zakupowego szaleństwa” będą tematem najbliższego wtorkowego spotkania, które poprowadzi znana i lubiana Julia Fiołka.
Przybądź na nasze spotkanie i zobacz jak w wesołej atmosferze ćwiczymy przemawianie przed publicznością! Będzie gadane!
Spotkanie odbędzie się w najbliższy wtorek 16.11.2021 o 18:45.
Nie może Cię zabraknąć!

Widzimy się we wtorek o 18.45
w Venture Cafe Warsaw
link do mapy google:
https://goo.gl/maps/ASf9MMZPxidDeNtd8
Pomocna wskazówka:
Po wejściu od ulicy Chmielnej do budynku Varso 2 skręć w prawo i schodami ruchomymi udaj się na piętro. Jeżeli wolisz jednak poćwiczyć komunikację, zapytaj o spotkanie klubu Toastmasters na recepcji. 🙂
Zwykle znajdziesz Nas w sali o nazwie „Garage”.
Spotkanie zaczyna się zwykle o godzinie 19.oo i trwa 2 godziny. Po pierwszej godzinie następuje krótka przerwa. Zapraszamy by przyjść wcześniej:
– by poznać lepiej naszych klubowiczów innych gości,
– z szacunku dla osoby prowadzącej spotkanie (krzątanie się po sali i zgrzytanie krzesłem o podłogę, potrafi skutecznie rozpraszać)
– by zapoznać się wcześniej jak działa Toastmasters i porozmawiać z Opiekunem Gości (na każdym spotkaniu jest dedykowana osoba, która wprowadzi Cię w arkana Toastmasters, wystarczy zapytać – to nie boli :))
Po każdym spotkaniu zapraszamy na „after party” czyli niezobowiązujące spotkanie w gronie sympatycznych ludzi.

Relacja ze spotkania 9.11.2021

 

Prowadzący spotkanie Mateusz Czopiński z humorem i charyzmą wprowadził widownię w świat trzech pytań, które były tematem przewodnim wydarzenia. Zwycięzcy konkursów przeprowadzonych podczas naszego zgromadzenia to:

Najlepszy mówca Iga Wieczorek

Najlepszy ewaluator Alicja Kusch

Najlepszy humor Krzysztof Jakubowski

Poniżej krótka fotorelacja ze spotkania. Karolina dzięki za fotki!;)

Zapowiedź spotkania 9.11.2021

No i doczekaliśmy się kolejnego spotkania klubu Top Careers Toastmasters. Już dziś we wtorek 9.11.2021 o godzinie 18:45 zbieramy się w Venutre Cafe Warsaw.
Gospodarzem spotkania będzie Mateusz Czopiński, który opowie nam o tajemniczych trzech pytaniach będących jednocześnie tematem przewodnim spotkania. Będą również mowy przygotowane przez członkinie klubu oraz konkurs gorących pytań. Będzie gadane! Zapraszamy!

Widzimy się we wtorek o 18.45
w Venture Cafe Warsaw
link do mapy google:
https://goo.gl/maps/ASf9MMZPxidDeNtd8

Pomocna wskazówka:
Po wejściu od ulicy Chmielnej do budynku Varso 2 skręć w prawo i schodami ruchomymi udaj się na piętro. Jeżeli wolisz jednak poćwiczyć komunikację, zapytaj o spotkanie klubu Toastmasters na recepcji. 🙂
Zwykle znajdziesz Nas w sali „garage”.
Spotkanie zaczyna się zwykle o godzinie 19.oo i trwa 2 godziny.

Po pierwszej godzinie następuje krótka przerwa. Zapraszamy by przyjść wcześniej:
– by poznać lepiej naszych klubowiczów innych gości,
– z szacunku dla osoby prowadzącej spotkanie (krzątanie się po sali i szuranie krzesłem o podłogę, potrafi skutecznie rozpraszać)
– by zapoznać się wcześniej jak działa Toastmasters i porozmawiać z Opiekunem Gości (na każdym spotkaniu jest dedykowana osoba, która wprowadzi Cię w arkana Toastmasters, wystarczy zapytać – to nie boli :))
Po każdym spotkaniu zapraszamy na „after party” czyli niezobowiązujące spotkanie w gronie sympatycznych ludzi.

PS. Zapraszamy również internautów:

spotkanie w trybie wirtualnym dostępne będzie pod odnośnikiem jak niżej:
https://us02web.zoom.us/j/84265294527?pwd=R1BMREY0NUE1WmZGeUpqeVJueG1Ndz09

Skąd pochodzi Halloween? Relacja ze spotkania 26.10.2021.


Spotkanie poprowadziła Danuta Bachewicz było mrocznie i śmiesznie. Danuta wprowadziła nas w tradycje Halloween na świecie. Dowiedzieliśmy się jak obchodzi się to święto w Chinach, Irlandi. Wysłuchaliśmy wzruszającej mowy Matusza Czopińskiego. Poruszył temat depresji. Przedstawił nam dane statystyczne i literaturę. Z przemówienia Mateusza płynęło piękne przesłanie, że na każdy problem jest sposób i od dna można się odbić. 

Po przerwie Andrzej Bulak przeprowadził nas przez bezdroża platformy edukacyjnej Base Camp. Opowiedział, jak się nią posługiwać. 

Sesja gorących pytań była pełna wzruszeń i humoru. Wiedźma Olga wiedziała, jak zachęcić gości do wyjścia na scenę. 

Sesję gorących wygrał gość Michał. Nagrodę za najlepszy humor otrzymał Andrzej Bulak. 

Zespół funkcyjny i prowadząca zaprezentowali się przerażająco profesjonalnie.

autorką relacji jest red. Julia Fiołka
PR. Andrzej Wasiluk

Paweł Anduła opowiada czego nauczył się prowadząc konkursy w klubie TCTM?

W październiku 2021 prowadziłem dwa konkursy mów i odpowiedzi na gorące pytania. Pewnie sam to bym się nie podjął tego zadania, bo uważałem, że mnie ono przerasta, jednak skuteczna motywacja Zarządu spowodowała, że postanowiłem zaryzykować. Skoro Zarząd we mnie wierzy to, dlaczego nie spróbować?
Rzuciłem się więc po raz kolejny na głębokie wody.

Na początku było zaciekawienie i lektura regulaminu i różnych materiałów, potem konsultacje z innymi członkami klubu i zachęcanie do udziału w konkursie mówców oraz osób funkcyjnych. Dopiero wtedy zobaczyłem, jak to jest duży projekt od strony koordynacji. Uczestniczyło w nim 16 osób (mówców oraz osób funkcyjnych). Przyszło przerażenie, ale na każdym kroku mogłem liczyć na wsparcie i pomoc członków klubu.
Nasz klub to jest wspaniała grupa ludzi, którym się chce, którzy są prawdziwie zaangażowani i którzy zawsze chętnie Ci pomogą.

Przygotowania ruszyły pełną parą. Były też błyskawiczne zwroty akcji, różne bariery do pokonania aż w końcu nadszedł czas konkursu. Stres przerodził się w euforię a ta znalazła ujście dopiero po wypowiedzeniu magicznych słów „Niniejszym konkurs mów TCTM uważam za otwarty”.

Wtedy ucichły emocje, stres gdzieś się ulotnił i pozostała tylko funkcja prowadzącego konkurs, uczestnicy oraz widownia. To było piękne, trudne do opisania uczucie – każdemu życzę takich doznań. Jeśli się wahasz, czy warto zostać prowadzącym konkurs to zapewniam Cię, że naprawdę warto.
I jeszcze jedno, gdy będziesz miał pytania to zawsze możesz liczyć na moją pomoc.

Plusy:

• Świetna szkoła liderska (możliwość przećwiczenia tego

co napisano w minusach przyp.red)

• Szlifowanie swoich zdolności logistycznych oraz zarządzania zespołem

• Nauka proaktywnego myślenia

• Wyrabianie nawyków myślenia przyczynowo-skutkowego

 

Minusy:

• Zabiera dużo czasu

• Praca w dziwnych godzinach

• Kłopoty z zaangażowaniem mówców oraz osób funkcyjnych (ich brak czasu, nieterminowe wypełnianie

obowiązków wymaganych przez regulamin)

• Konieczność koordynacji prac dużego zespołu

 

Autor: Paweł Anduła (na zdjęciu odbierający nagrodę dla najlepszego oceniającego mowę) 🙂

Red. Andrzej Wasiluk

Ogłoszenie (odwołane spotkanie TCTM 2.11.2021)

 

Uwaga Uwaga!

W najbliższy wtorek 2.11.2021 mamy Dzień Zaduszny, ustaliliśmy, że tego dnia spotkanie klubu Top Careers Toastmasters nie odbędzie się.
Będzie za to więcej czasu by odwiedzić cmentarze.. i w ciszy i zadumie pomyśleć o tych co odeszli.. (w końcu wszyscy się tam kiedyś spotkamy).

..a później pomyśleć o temacie kolejnego przemówienia 😉